Saturday, April 10, 2010

TOT (training of trainer)

ngee>>>>

9 Januari 2010..
8.30 pagi

TOT yang bermula sekitar jam 8.30 pagi ini adalah bertujuan untuk merapatkan hubungan silaturrahim sesama ahli PRS sama ada yang lama atau yang baru.TOT kali ini dijalankan secara santai .Majlis yang dimulakan dengan pelantikan AJK yang baru bagi sesi tahun 2010 selain beberapa perancangan tahunan turu dirangka.

>>> Guru yang semangat!!!!Pelajar lebih gempak!!!!

Seterusnya ahli -ahli pembimbing rakan sebaya diberi sedikit sesi motivasi ringkas oleh Puan Norjan selaku kaunselor dan guru pembimbing PRS.Tayangan ringkas mengenai tugas dan peranan PRS diadakan agar semuah ahli PRS lebih bersemangat untuk menjalankan tugas.


>>> Be a good listener!!! hmmm...are they??

Kemudian,diadakan permainan "Jack The Ripper".Semasa bermain merasalah menjadi pembunuh,doktor dan yang dibunuh.Sesi permainan ini diadakan sekadar orientasi ringkas sesama ahli PRS.Seorang pembunuh dan seorang doktor akan dilantik.Pembunuh akan membunuh dua orang secara senyap sementara doktor perlu memilih dua orang untuk diselamatkan.Seandainya pilihan orang yang diselamatkan sama dengan pilihan dua orang yang ingin dibunuh oleh pembunuh ,orang itu akan terselamat dan sekiranya tidak mangsa akan tersingkir dari permainan.

>>> susah betul cari si pembunuh.(sampai betulkan songkok)


Cikgu Muhammad GPK 1 turut hadir membuat tinjauan.Semakin lama permainan semakin meriah kerana semakin ramai yang menjadi mangsa sedangkan pembunuh masih bebas!!!!
Semua pening kepala nak teka siapa pembunuh..Permainan ini sebenarnya menguji "instinct"
sesama PRS sebagai sebuah keluarga.



>>> pejam mata tapi jangan tidur.. : 0 zzzzz

Golongan puteri PRS juga tidak ketinggalan menunjukkan kehebatan dalam permainan ini.

>>> kenapa dengan pengerusi kat tengah-tengah tu??: >

permainan kedua mengkehendaki semua PRS membetulkan kedudukan tangan yang bersilang tanpa perlu memutuskannya.dan tahniah kepada kedua-dua kumpulan putera dan puteri kerana dapat melepaskan diri.Keseluruhannya program berjalan lancar.Senua hli memberikan komitmen yang baik walaupun perjumpaan kali ini adalah yang pertama.

No comments: